هر آنچه باید درباره نصب و تعویض شیرآلات بدانید

حتما برای شما پیش آمده است که یکدفعه شیر آب درمنازلتان خراب می شود و هنگامی به شیرآلات خانه خود نگاه می کنید متوجه می شوید

زمان زیادی است که از انها استفاده کرده و باید شروع کنید , به نصب و تعویض شیرآلات منزلتان تا با مشکل روبرو نشوید .

باید به این مورد دقت داشته باشید به هر حال هر لوله ای نیز عمر مفیدی داردو بعد از مدتی باید آنها را تعویض کنید . در این موارد سهل انگار نباشید زیرا درست کار کردن لوله ها و شیرآلات منازل باعث می شود مصرف آب  شما نیز کنترل شود .

به طور کلی پروسه نصب و تعویض شیرالات ممکن است شامل نصب رادیاتور , نصب توالت فرنگی نصب روشویی و نصب لوازم بهداشتی شود .

شیرآلات:

شیرآلات در اصل جریان آب را وصل کرده و باعث می شوند که آب گرم و آب سرد به شکل جداگانه و یکسان توزیع شود .

آنها در آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی مانند حمام و  دستشویی ها و روشویی ها نصب می شوند .

بنابراین شما باید هر چند مدت یکبار شیرآلات را سرویس کرده و نصب و تعویض شیرآلات را انجام دهید . شما می توانید از شیرآلات مدرن استفاده کرده زیرا این نوع شیرالات نیز عملکرد مناسبتر و شکل بهتری را به منازل شما خواهند داد .

انواع شیرالات

انواع شیرآلات از نظر جنس

از نوع های شیرآلات می توان به مواردی هم چون شیرآلات پلاستیکی، شیرآلات چشمی،کلاسیک , شیرآلات پدالی و شیرآلات اهرمی را ذکر کرد .

جنس این موارد معمولا از برنج و یا سرب است و اما هر کدام از انها روکش های متفاوتی دارند . آبکاری شیرها معمولا ابتدا با یک لایه نیکل برای افزایش مقاومت و سپس آبکاری کروم یا پلیمری صورت میگیرد .

وجود آبکاری کروم در زیر کروم کاری موجب افزایش استحکام شیرالات برنجی میشود .  شیرهای سربی غیربهداشتی و سرطانزا میباشند .

بهتر است سعی کنید که از شیرالات استاندارد استفاده کنید. , چرا که شیرالات استاندارد بدون سرب ساخته شده و علاوه بر آن از لحاظ ساختار و قطعات مجبور به مصرف و رعایت حداقل هایی میباشند که موجب افزایش کیفیت شیر خواهد شد.

انواع شیرالات از لحاظ ساختار و مکان استفاده

شیرالات چدنی , شیرالات پلیمری و شیرالات برنجی از انواع شیرهایی هستند که در ساختمانها استفاده میشوند .

اما مکانی که شیر در یک سیستم لوله کشی و گرمایش استفاده میشود ممکن است با هم تفاوتهایی بسیار زیادی با هم داشته باشند .

بطور کلی شیرها برای قطع و وصل کردن و کنترل جریان آب در لوله کشی و سیستمهای گرمایشی سرمایشی استفاده میشوند .

برخی شیرهای برای کنترل بوسیله مصرف کننده طراحی شده اند و که شیرهای مخلوط و قطع کن و شیرهای فلکه ساختمان ازاین گونه شیرها میباشند .

نوع دیگری از شیرها بوسیله کنترل اتوماتیک و تحت شرایطی خاص بادستور سیستمی کنترل شده و بازو بسته میشوند مانند شیرهای برقی و شیرهای یکطرفه.

چرا باید شیرآلات را تعویض کنیم

وقتی شما مشاهده می کنید که شیرآلات دچار پوسیدگی، زنگ زدگی، خرابی و یا از آنها آب چکه می کند دیگر زمان تعویض و نصب شیرآلات فرا رسیده است. البته برخی افراد نیز تمایل دارند از نوع های جدید و مدرن تر استفاده کرده و به زیبایی و کارایی شیر های آب اهمیت می دهند.بنابراین با ورود نسل جدیدی از شیرآلات آنها نیز به نصب و تعویض شیرآلات جدید خواهند پرداخت .

تعویض یک قطعه معیوب شیر نیز میتواند از برافزایش عمر تاثیر مستقیم داشته باشد . یک شیرخراب میتواند موجب هدررفت آب به میزان زیادی شود . با این شرایط آب وهوایی و کمبود آب بهترست درصورت خرابی یک شیر مضاف براینکه  با تعمیر آن درمصرف بیهوده آب صرفه جویی میکنید , از خرابی بیشتر شیر و سرایت به سایر قسمتها و حتی کابینت ولوازم جانبی منزل ممانعت به عمل میاورید .

برخی از شیرهای منزل و ساختمان کم مورد استفاده قرار میگیرند که پس از مدتی رسوبات آب موجب میشود. که شیرها خراب شده و هنگامی که نیاز به آنها داشته باشید نتوانید بخوبی از آنها استفاده کنید .

1 مورد شایع که خیلی اتفاق میفتد شیرهای ورودی ساختمان است. , که دراثر استفاده نکردن دچار رسوب گرفتگی درناحیه مغزی شده و هنگامی که میخواهید بازوبسته کنید.

عمل نکرده و در شرایطی مانند تعمیرات لوله کشی و تعویض شیرالات مجبور شوید از فلکه اصلی ساختمان آبرا ببندید که آنهم با مشکلاتی و محدودیتهایی همراه میشوید. پس اگر شیری خراب شد به فکر نصب و تعویض شیر آلات باشید .

بهترين روش نصب شيرآلات تماس با نصابی با تجربه و قابل اطمينان است، اما اگر لوازم مورد نياز برای نصب شير در دسترس شما باشد و همه چيز خوب پيش برود، نصب شيرآلات کار سختی نيست.

در اين مقاله، آموزش نصب شيرآلات

 

اولین مرحله در نصب هر نوع شیر روشویی و ظرفشویی تخلیه رسوبات احتمالی موجود در لوله کشی است تا بعداً باعث کم فشار شدن جریان آب نشوند. برای انجام این کار شير اصلی آب را قطع نماييد. سپس درپوش های لوله کشی آب سرد و گرم را باز کنيد و جريان آب را به صورت لحظه ای برقرار نماييد. .

سپس شيرهای پيسوار را پس از پيچيدن نوار تفلون در محل اتصال مربوط ببنديد و شير اصلی آب را باز کنيد.

آموزش نصب شيرآلات روشويی و شيرآلات ظرفشويی

    1. شيلنگ های آب سرد و گرم (شیلنگ های پیسوار) موجود در جعبه را در زير شير، ابتدا با کمک دست و سپس با آچار کمی محکم نماييد.

تذکر: برای بستن شيلنگ ها در زير شير نيازی به استفاده از نوار تفلون نيست.

    1. پيچ زير بند موجود در جعبه را در محل مربوط در زير شير ببنديد.
    2. اورينگ مربوط به کف شير (شير روشويی و يا شير ظرفشويی) را در جای خود قرار دهيد.
    3. سپس شيلنگ ها را از سوراخ نصب روشويی يا سينک عبور داده و مهره زير بند را بعد از قرار دادن واشر و متعلقات مربوطه با دست يا آچار مخصوص مهره زيربند تا حدی محکم کنيد که شير در جای خود ثابت شود.

تذکر: بستن قطعه پلاستيکی مثلثی برای تثبيت بهتر شير ظرفشويی بر روی سينک لازم است.

نصب شيرآلات - نصب شير روشويی - نصب شير ظرفشويی

5. شيلنگ های آب سرد و گرم متصل به شير را ابتدا با دست و سپس با آچار فرانسه بر روی شير پيسوار محکم نماييد.

تذکر:  رعايت نکردن اين مورد باعث باز شدن شلنگ از زير شير و خرابی می شود.

6. جريان آب را از طريق شيرهای پيسوار برای آزمون نشتی اتصالات و اطمينان از صحيح بودن عمليات نصب برقرار کنيد.

با استفاده از نصب آسان می توان با لوازم کمتر و با دست شير را در جا خود محکم نمود.

برای کسانی که شيرآلات اهرمی با قابليت نصب آسان خريداری نموده اند، مرحله 3 نصب به صورت زير می باشد.

3- اورينگ مربوط به کف شير را در جای خود قرار دهيد. د.

نصب آسان شيرآلات چيست؟

نصب آسان به ويژه برای تاسيسات کاران، نصاب ها و کسانی اهميت دارد که خودشان تمايل به نصب سريع شيرآلات در منزل دارند.

نصب شيرآلات روشويی - نصب شيرآلات ظرفشويی

در اين صورت افرادي با حداقل دانش فنی و با استفاده از دست به جای آچار نيز می توانند شيرآلات بهداشتی خود را شخصاً نصب نمايند.هنگام خريد شيرآلات از وبسايت شيرآلات کاويان، در بخش اطلاعات فنی، از وجود امکان نصب آسان در محصول مورد نظر خود اطلاع حاصل نماييد.

راهنمای مراحل نصب شیر ظرفشویی شلنگدار (شاوری)

در صورت نیاز می توانید از آچار استفاده نمایید.

2. اورینگ آب بندی را در شیار کف شیر قرار دهید و شیلنگ ها را از سوراخ نصب سینک عبور دهید تا شیر در محل نصب مناسب خود قرار گیرد.

3 قسمت انتهای شیلنگ شاوری را بدون استفاده از نوار تفلون، به لوله بلند زیر شیر متصل و با آچار سفت کنید.

راهنمای مراحل نصب شیر ظرفشویی شلنگدار (شاوری

6. شیلنگ های آب سرد و گرم (که قبلاَ در زیر شیر ظرفشویی شاوری نصب کرده اید) را ابتدا با دست و سپس با آچار بر روی شیر پیسوار محکم کنید. دقت کنید تا از پیچ و تاب خوردگی شیلنگ ها جلوگیری کنید تا بعدا در اثر فشار از جای خود در نیایند.

7. جهت اطمینان از نصب صحیح شیر ظرفشویی شاوری خود، جریان آب را از شیر پیسوار برقرار و عدم نشتی را چک کنید.

در صورت نياز به آموزش نصب شیرآلات دوش و توالت، مقاله راهنمای نصب شير توالت و دوش را بخوانيد.

نصب وتعمیر شیر اهرمی/انواع مغزی کارتریج

نصب و تعمیر شیر اهرمی سینک آشپزخانه , دوش حمام شیر اهرمی توالت , روشویی و سایر شیرالات ساختمانی , تعمیرات و نصب شیر ظرفشویی شیلنگدار و شاوری

نصب و تعمیرات توالت فرنگی , بیده و والهنگ

نصب و تعمیرات رادیاتور و شیر شوفاژ

نصب روشویی , آیینه باکس و لوازم بهداشتی

نصب و تعویض شیر پیسوار , لباسشویی , ظرفشویی و ساید

شیرالات اهرمی, شیرالات فانتزی نسبتا جدیدتری نسبت به شیرالات قدیمی پیچی یا کلاسیک هسند که مکانیزم کار آنها تفاوتهایی داشته, اما از لحاظ کلی تعمیر شیرالات اهرمی با قدیمی تفاوت چندانی ندارد و با کمی بررسی با کارکرد آنها تقریبا در اکثر موارد قابل تعمیر هستند. مگر در مواردی که تنه شیر سوراخ شده و یا از لحاظ ظاهری آسیب جدی دیده باشند.

کنترل جریان آب در شیرهای اهرمی توسط قطعاتی به نام کارتریج صورت میگیرد. این قطعات معمولا از جنس مواد پلیمری بوده و در اندازه های متفاوتی بسته به نوع قالب شیر تولید و نصب میشوند . برخی از انواع کاتریجها مانند کاتریج شیر گروهه قیمت های نسبت بالایی دارند.

به غیر از کارتریج یا مغزی شیر اهرمی, بسته به مدل و نوع شیر بست های نگه دارنده, شلنگها, علم و دیگر تجهیزات جانبی شیر اهرمی شبیه  شیرهای کلاسیک بوده و از یک فرمول واحد برای نصب و تعمیر شیر پیروی میکنند.

احتمالات ممکن در تعمیر شیر اهرمی مدلهای متفاوت در ادامه آورده شده است.

تعمیر شیر اهرمی ظرفشویی

نشتی از علم و اطراف شیر ظرفشویی در هنگام بسته بودن شیر به دلیل خرابی کارتریج است.

نشتی از علم شیر ظرفشویی در هنگام باز بودن شیر به دلیل از بین رفتن ارینگ محل اتصال بین علم شیر ظرفشویی بوده که با تعویض ارینگ و یا علم درست میشود.

چکه آب از زیر سینک یا به دلیل نصب نامناسب شیر و یا به دلیل خرابی شلنگهای و به ندرت شیر پیسوار زیر سینک ظرفشویی است. بعضا نشتی سیفون ظرفشویی نیز باعث اشتباه در تشخیص علت نشت آب در قسمت زیر سینک میشود.

تعمیر شیر اهرمی دوش

چکه کردن شیر حمام اهرمی در حالت بسته, به دلیل خرابی کارتریج بوده و بایستی تعویض شود. عدم تغییر جهت از حالت دوش به لگن پرکن حمام به علت خرابی سوپاپ شیر دوش اهرمی بوده و بایستی ارینگ یا کل سوپاپ تعویض شود.

نشتی از محل اتصال علم یا شلنگ به شیر دوش اهرمی به دلیل خرابی واشر یا شکستگی واشر شلنگ بوده و تعویض شلنگ راه حل این مساله است.

نشتی از محل اتصال سر دوش به شلنگ به دلیل آسیب دیدن واشر سایز 2, شکستگی مهره لیوانی شکل شلنگ و به ندرت شکستگی سردوش پلاستیکی است.

بعضا در قسمت علم نیز خرابی هایی مانند جداشدن الم یونیکا از دیوار یا خراب بست نگهدارنده سردوش مشاهده میشود.

تعمیر شیر روشویی اهرمی

خرابی شیر روشویی اهرمی نیز درست مانند شیر ظرفشویی در بخش کارتریج و شلنگهای اتفاق میفتد.

تعمیر شیر اهرمی توالت

تعمیر شیر اهرمی توالت یا از خرابی کارتریج است و یا محل اتصال شلنگ به شیر توالت ایرانی و فرنگی. البته در مورد شیرهای اهرمی توالت و دوش بعضا شکستگی در محل اتصال شیر به لوله داخل دیوار یا نشتی از لنگی و اتصال لوله کشی نیز مشاهده میشود که تعمیر این بخش کار افراد متخصص است.


تعمیر شیر اهرمی ظرفشویی

همیشه بیشترین مشکل مربوطه به ظرفشویی ها, دوش یا دستشویی ها است. این نوع شیرآلات معمولا زودتر پوسیده می شوند و چکه خواهند کرد. شاید به دلیل استفاده مدوام و زیاد از انهاست.

برای اینکه شروع به تعمیر شیراهرمی کنید ابتدا باید بدانید چه ابزاری را لازم دارید. ابتدا باید در اولین گام شما شیرفلکه اصلی را ببندید. در کل دو روش برای تعمیر شیراهرمی وجود دارد. هنگامی که کاملا آب قطع شد .

در مرحله بعدی سوراخ ظرفشویی یا سینک را کاملا بپوشانیدبه طوریکه کاملا بسته شود. سپس باید تشخیص دهید , چه مدل شیر اهرمی را می خواهید استفاده کنید.

بعضی از شرهای اهرمی دارای جداکننده آب و گرم هستند و یا مغزی های متفاوتی دارند. در اینجا سه نوع شیراهرمی با مغزی را برای شما شرح می دهیم.

  • شیراهرمی دارای مغزی ساخته شده از یک نوع بلبرینگ
  • شیراهرمی دارای مغزی کارتریجی
  • شیراهرمی دارای مغزی از نوع سرامیک

می توانید از این نوع شیرهای اهرمی برای تعمیر و یا تعویض شیر اهرمی منزل خود استفاده کنید. در هر مرحله شما می توانید از کارشناسان لوله کش نیز استفاده کرده تا به شما در انتخاب و نصب و تعویض شیرهای اهرمی کمک کنند.

تعمیر کارتریج شیر اهرمی

رایجترین نوع شیرهای اهرمی دارای یک اهرم یک قالپاق , یک کاتریج یا مغزی معمولا پلاستیکی و یک مهره برنجی نگهدارنده کاتریج میباشند.

شیرهای اهرمی معمولا از قسمت کارتریج خراب میشوند و این کاتریجها خارجی هستند و اصلا در ایران تولید نمیشوند.

عموما از کاتریجهای چینی در ساخت شیرهای اهرمی استفاده میشوند. سفت شدن دسته شیر اهرمی و انسداد آب میتواند بعلت خرابی کاتریج شیر اهرمی باشد. چکه کردن شیر اهرمی هم ازدیگر نتایج نقص کاتریج است.

کاهش فشار آب نیز از دیگر تبعات خرابی کارتریج شیر اهرمدار میباشد. بندرت در برخی شیرالات لوکس و گران قیمت کاتریج آلمانی که بهترین نوع کاتریج میباشند هم بکار میرود که شاید به اندازه قیمت یک شیر معمولی قیمت داشته باشد.

کاتریجها ممکن است بعد از مدتی کار خراب یا کیپ شوند و کارایی خود را از دست بدهند. به همین منظور بایستی کارتیج مورد نظر تعویض شود.

برای تعویض کاتریج شیر اهرمی ابتدا اهرم شیر را که بوسیله یک پیچ آلن خور یا دوسو از روزنه زیری اهرم به کاتریج پیچ شده است را بازکرده , سپس قالپاق شیر را بادست باز میکنیم و در آخر مهره برنجی نگهدارنده کاتریج را باز میکنیم و بابرداشتن کاتریج خرابی یک کاتریج نو جایگزین کاتریج خراب شیر میشود.

انواع مغزی شیر اهرمی

بطور کلی برای شیرهای معمولی کارتریج در سه سایز کارتریج کوچک یا کاتریج 35 , کاتریج 40و کاتریج پایه دار تمام پلاستیکی تقسیم بندی میشوند. البته کارتیج های بزرگتر و کوچکتری هم وجود دارند که خیلی کم مصرف بوده و بندرت در ساخت شیرهای مخلوط سرد و گرم مصرف میشوند.

کاتریجهای هرسایز قابل جایگزینی باهمان سایز کاتریج بوده و نمیتوان از سایر کاتریجها استفاده نمود. کف کاتریج دو زایده کوچک وجود دارد که در کف تنه شیر جانمایی شده و برای قرار گرفتن صحیح کاتریج در جای خود میباشد.

تعویض سوپاپ شیر دوش

خرابی سوپاپ شیر دوش یک از رایجترین خرابیها در شیرالات میباشد. سوپاپ قطعه ای در شیرهای دوش حمام است که آب را از حالت دوش به وضعیت پایینریز و بالعکس درآورده و براثر مرور زمان خراب میشوند.

چکه کردن و نشت آب از سمت دیگری که نباید آب جاری باشد و مسدود بودن و ازجا درآمدن سوپاپ دوش از نتایج خرابی این قطعه مهم است. پایین بودن کیفیت سوپاپها از علل اصلی خرابی سوپاپ شیر دوش است.

سوپاپها دوش براحتی قابل تعویض میباشند اما برای تهیه آنها بهترست سوپاپ شیر دوش را بازکرده تا از فروشنده بخواهید سایز همان سوپاپ را به شما بدهد و سعی کنید بهترین نوع سوپاپ دوش را بخرید.

تعمیر شیر دستشویی

شیرهای دستشویی یا ظرفشویی معمولا یا از کاتریج خراب میشوند یا ازشلنگ. رفع خرابی کاتریج را در بخشهای بالا توضیح دادیم و دراینجا به خرابی شیلنگهای دستشویی و ظرفشویی که هردو تک پایه هستند میپردازیم.

شیرهای تک پایه از زیر بوسیله دو شلنگ که یکی گرم است و دیگری سرد به شیرهای پیسوار مربوطه وصل میشوند .

این شیرهای براثر فشار آب و زنگ زدگی بمرور زمان شکسته و خراب میشوند. قطع کردن آب از شیرهای پیسوار اولین کاریست که شما بایستی انجام دهید. سپس اگر ابزار مناسب دارید و حوصله و توانایی اینکار را دارید میتوانید دست بکار شده و خود اقدام به تعویض این شیلنگها نمایید.

شیلنگهای تک پایه از یک طرف نازک و روپیچ هستند و از طرف دیگر مهره ضخیمتری دارند. تعمیر شیر اهرمی سمت نازکتر در سایزهای M10 , M8 بوده و سمت مهره دار دارای اندازه 3/8 و 1/2 اینچ دارند که باید همسایز آنها تهیه کرده و طبق سایز طولی نه بیشتر و نه کمتر دوباره روی شیر نصب کنید.

برای افزایش طول این شیلنگها نیز میتوانید از شیلنگهای رابط که جهت بلند کردن اندازه شیلنگ وجود دارد استفاده کنید.

نصب شیر اهرمی

نصب شیرالات بارعایت نکات فنی و اصول آببندی بایستی در ارتفاع مشخص و تعریف شده ای انجام شود.

درادامه استانداردهای نصب لوازم بهداشتی با فواصل مختص هرکدام آمده است. تعمیر شیر اهرمی دستشويي با شير مخلوط تو کاسه دو پايه 50 سانت دستشويي با شير مخلوط تو کاسه تک پايه 55 سانت شیر سینک ظرفشويي باشير مخلوط ديواري 105 سانتیمتر ماشین لباسشویی 70 تا 75 سانت , ماشین ظرفشویی 70 تا 75 سانت , فلاش والو  یا سیفون فشاری 95 سانتیمتر ارتفاع شير پيسوار سیفون دیواری 160 سانتیمتر ارتفاع فلاش تانک 185 سانتی متر شیرپرکن توالت فرنگی 45 سانتیمتر شیردوش با زيردوشی آماده 105 سانتی متر دوش بدون زيردوش پيش ساخته 90 سانتیمتر شير آفتابه توالت شلنگدار 450 میلیمتر شیر ظرفشويي باشير مخلوط توکاسه تک پايه 55 سانتیمتر ارتفاع شيرسردوگرم وان 70 سانت شير تک سردحیاتی 60 cm تیشور 60 cm تعمیر شیر اهرمی آکس لوله فاضلاب توالت از دیوار تمام شده ديوار عقبی 25 تا 30 cm آکس لوله فاضلاب توالت فرنگی از بدنه سرویس ديوار پشت 25  تا 35 cm آکس توالت شرقي از سطح ديوار تمام شده کناری 45 سانتیمتر

حداقل فاصله محور توالت فرنگي از سطح ديوار تمام شده کناری 45 cm لوله هاي رفت برگشت گرمايش و سرد وگرم مصرفي پکيج 120 cm ارتفاع نصب بدنه دستگاه پکيج  ازکف کار 140 cm

لوله کشی شیرالات

در لوله کشي هاي مورد نظر در اين قسمت از مشخصات استاندارد تنها اتصال دنده اي با دنده هـاي خارجي و مخروطي کاربرد دارد .

بايد استفاده از دنده های بیرونی مساوی امتناع نمود. برای کلکتور لوله کشی که در انشعابات آب سـردوگـرم مصـرفی سـاختمان مصرف میشوند  بايـد در فاصله ای از کف نصب شود,

که استفاده از شيرها به آساني امکانپذیر باشد و ترمومترها ,مانومترها و دستگاههای کنترل درمعرض ديد مستقيم قرار گيرند.

تمامی شیرالات  بکار رفته در سيستم آب مصرفي ساختمان از فلز برنج  رزوه دار هستند.شيرها بايد در اماکنی قرار گيرند که دمدست بوده  وبازو بست  آنها آسان باشد و براي شـيرالاتی  کـه بصـورت داخل کار و پوشیده نصب مي شوند، دريچه دسترسی تعبیه شود.

شيرها نبايد طوری وصل شوند که فلکه آنها در ارتفاع کمتری از محور شير قرار گيرد. کليه شيرالات موتورخانه مجهز به پلاک تشخیص شناسایی بوده که بـا سیم  گـالوانيزه بـه گلـویی شيرفلکه آویزان میشوند.

شرح کار شيرفلکه با توجـه بـه مشخه و نشنی آن در تـابلوي راهنمـای بهـره بـرداري موتورخانه که روي ديوار نصب خواهد شد معین ميگردد. پيچ و مهرههاي مصرفی در داخل شيرها و نقاطی كه با آب در تماس هستند الزاما بایستی از جنس فولاد ضـدزنگ باشند.

جنس پيچ و مهره ها نيز بهتر است از اين نوع باشند اما بدليل گراني در وضعیتی كه نتوان از پـيچ و مهـر ه استیل  ضد زنگ استفاده كرد.تعمیر شیر اهرمی اين نوع پيچ و مهره اجبارا   از نوع چدن خشكه 8/8 باشند.

تعمیر شیرآلات اهرمی

نصب و تعمیر شیرآلات اهرمی دایره وسیعی از شیرها و برندهای مختلفی را دربرمیگیرند. برخی برندهای خود کارگارانتی و تعمیر شیر اهرمی را برعهده میگیرند. اما برخی تولیدکنندگان بخاطر امتناع از ارایه گارانتی مناسب و یا معطل کردن مشتری موجب میشوند که مردم به سراغ نصاب های شیرالات و تاسیسات کاران ولوله کشها برای درست کردن شیر مراجعه نمایند.

ازبرندهای مشهور شیرالات میتوان به شیرالات قهرمان , راسان شیرالات گروهه , شیبه , شایان , اخوان ,رهاب , شودر , شیلر , کسری , دنا , سهند , درخشان , ملودی , گرومیکس, KWC آلپس , سیتکو , SSV , دزلی و دیگر برندهای شیر . بورس شیرالات درتهران چهارراه گلوبندک , وشیرالات و لوازم بهداشتی لوکس در خیابان بنی هاشم و خیابان شیراز شمالی میباشد .

تعمیر شیرالات گروهه

از آنجا که شیرالات گروهه آلمان جزو دسته شیر لوکس و گران قیمت محسوب میشوند , هزینه نصب و تعمیر این مدل شیرالات با توجه به بالا بودن قطعات و کمیاب بودن آنها بسیار بالاست . عدم وجود نمونه قطعات و انجصاری بودن و تفاوت مدلهای شیر گروهه باعث شده که تنها شرکتهای خاصی به وارد کردن قطعات آن پرداخته و وارداتی بودن این محصولات از کشور آلمان موجب هزینه بالای تعمیر شیرالات گروهه  میباشد.

به دلیل بالا بودن قیمت جستجو و تهیه این نوع شیرالات کمی سخت بوده اما به دلیل تخصصی بودن تیم لوله بازکنی پردیس در زمینه تعمیر شیرالات گروهه ما قادر به تهیه و تعمیر هر نوع شیرالات اروپایی خاص و به خصوص گروهه هستیم.

نصب وتعویض سیفون ظرفشویی وروشویی+آب بندی سیفون

نصب وتعویض سیفون ظرفشویی وروشویی+آب بندی سیفون

طریقه بستن و تعویض سیفون ظرفشویی و روشویی

نصب و تعویض سیفون ظرفشویی و روشویی

تلفن :09101373162 سراسر تهران , شبانه روزی

سیفون سینک ظرفشویی آشپزخانه و روشویی سرویس های بهداشتی 2 وظیفه هدایت پساب حاصل از شستشوی ظروف در سینک و شستشوی دست و صورت به لوله کشی فاضلاب و همچین جلوگیری از از ورود بوی بد فاضلاب و حشرات موذی به محیط را دارند.

به دلیل تنوع در محصولات سینک ظرفشویی  انواع مختلفی از سیفون های یک لگنه , دو لگنه , سه لگن همراه یا بدون آبریز در آشپزخانه ها و انواع سیفون اتوماتیک یا معمولی در روشویی ها استفاده میشوند. سایز بندی هریک از این نوع سیفون ها نیز معمولا دارای لوله و مهره های 3 , 4 یا 5 میباشند.

بسیاری از افراد برای تمیز کردن سیفون اقدام به بازکردن سیفون های ظرفشویی و روشویی کرده و در زمان بستن سیفون به مشکلاتی از قبیل عدم توانایی در آب بندی و یا جور نشدن قطعات موجود برمیخورند. اگر کمی حوصله داشته باشید خود میتوانید این پازل ساده را با خواند این مطلب حل کنید, اما اگر حس و حالش را ندارید با ما تماس بگیرید, تا در کوتاه ترین زمان انجام دهیم.

قطعات سیفون ظرفشویی و روشویی

سیفون ظرفشویی و روشویی قطعات مختلفی دارند که بسته به مدلهای آن ممکن است تعداد قطعات کم و زیاد شوند, اما به طور کلی سیفون ظرفشویی شامل قطعات زیر بوده و هر قطعه یک وظیفه خاص دارد. سیفون های روشویی هم با ساختاری ساده تر شبیه به سیفون های روشویی میباشند.

1- زیرآب سیفون

زیرآب سیفون ظرفشویی یک قطعه مشترک در تمامی سیفون های ظرفشویی و دستشویی است که وظیفه جمع آوری آب داخل سینک , آب بندی و هدایت آن به لوله های سیفون را دارد. زیرآب سیفون های سینک ظرفشویی معمولا از جنس استیل بوده و دارای قطعاتی مانند بدنه , آبریز یا توری شبکه ای و یک پیچ بوده که به بدنه زیرآب از زیر و توری سیفون از روی سینک بوسیله پیچ مربوطه به هم متصل میشوند. از قسمت زیرین سینک هم بین بدنه زیرآب و سینک یک واشر گرد برای آب بندی تعبیه شده است.

2- لوله عمودی رابط بین زیرآب و مخزن سیفون

در این قسمت اگر سیفون ظرفشویی یک لگنه و بدون سرریز سینی باشد, به وسیله یک لوله مستقیما به مخزن سیفون یا قسمت قلمبه سیفون نصب شده و فاضلاب توسط یک لوله خرطومی با یک واشر آب بندی به دیوار متصل میگردد.

3- سه راهی سیفون ظرفشویی

اما در حال حاضر بیشتر سیفون های ظرفشویی  از نوع فانتزی و حداقل دارای دو لگن و یک آبریز سینی میباشند. این نوع سیفون های ظرفشویی بعد از اینکه زیرآبها نصب شدند توسط یک لوله سراهی به یکدیگر متصل شده و سپس به مخزن سیفون میروند. کفشور زیرآب سینی آبریز سینک هم به قسمتی از بدنه سیفون ظرفشویی متصل میشود.

4- مخزن سیفون یا لوله T یا L شکل

در برخی مدلها هر زیرآب توسط لوله های مجزا به شترگلویی یا قیمت T شکل یا در بعضی مدلها L شکل هدایت میشوند.

این لوله T یا L شکل در اصل همان کارکرد شترگلویی یا قلمبگی سیفون های قدیمی را دارند که  برای جلوگیری از اشغال فضای بدین شکل ساخته شده اند و کارکرد سیفون های شترگلویی را دارند.

در همه انواع این مخازن با شکلهای P ، T یا L شکل همواره مقداری آب برای جلوگیری از ورود بو به محیط وجود دارند. به همین دلیل خروجی این سیفون ها همواره در حدود چند سانتی متر از کف سیفون بالاتر قرار دارند تا این مقدار اب همواره در مخزن حفظ شود. در اماکنی که چند وقت از یک سینک یا روشویی استفاده نشود, ممکن است با تبخیر آب موجود در سیفون احساس بوی نامطبوع شود.

5- خرطومی یا آکاردیونی تخلیه سیفون

خرطومی تخلیه انتقال فاضلاب از مخزن سیفون را به لوله  فاضلاب ساختمان دارد. این خرطومی معمولا دارای سایز 4 بوده و به وسیله یک لاستیک بوگیر 63 یا 50 درون لوله آب بندی میشوند.

6- مهره های سیفون ظرفشویی

مهره های سیفون ظرفشویی متناسب با سایز لوله ها بوده و همگی توسط واشر تخت یا واشر استوانه ای کار آب بندی قطعات مختلف سیفون را انجام میدهند.  واشر استوانه ای معمولا برای آب بندی لوله عمودی بین زیرآب و سیفون استفاده میشود. استفاده از این سیتم به ما توانایی رگلاژ ارتفاع را تا حد چندین سانتی متر میدهد. واشرهای تخت بسته به سایز برای متصل کردن دیگر قطعات سیفون بوده و قابل رگلاژ نیستند.

7- سه راهی تخلیه ماشین لباسشویی و ظرفشویی

این سراهی ها در برخی از مدلهای سیفون ظرفشویی وجود داشته و قابلیت اتصال لوله خروجی ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی را دارند.

قظعات فوق هنگام نصب و تعویض سینک ظرفشویی و روشویی درون پک سینک وجود داشته و در صورت خراب شدن و شکستگی در اغلب موارد به خصوص برندهای ایرانی مانند اخوان, البرز و دیگر مارکها میتوانید هر یک از این قطعات را از فروشگاه تاسیساتی تهیه نمایید.

در بسته سیفون سینک های ظرفشویی نیز نحوه نصب و تعویض سیفون ظرفشویی و روشویی بسته به مدل منحصر به فرد همراه پک وجود دارد.

انواع سیفون های ظرفشویی

سیفون تک لگنه , سیفون دو قلو و سیفون سه لگنه با انواع با سینی آبریز یا بدون آبریز از انواع موجود در بازار هستند که تقریبا میتوان گفت که اکثر سیفون های موجود از نوع دو لگنه دارای آبریز سینی سینک هستند.

نصب سیفون ظرفشویی

به طور کلی برای نصب بایستی یک الگوی تصویری از سیفون وجود داشته باشد. در اکثر پک های سیفون های ظرفشویی یا تصویر کلی وجود دارد.

در نصب سیفون ظرفشویی اولین قدم نصب زیرآب سینک است. زیرآب های سینک ظرفشویی روکار نسبت به انواع توکار جثه کوچکتری داشته و توسط یک پیچ بلند از بالا به داخل زیراب که از زیر وصل میشوند محکم میشوند.

آب بندی این زیرآبها توسط یک واشر لاستیکی از زیر صورت گرفته و فقط توری فلزی در قسمت داخل سینک نصب میشوند.

سیفون های سینک توکار زیرآب بزرگتری داشته اما طریقه نصب آنها مانند سیفون سینک توکار است.

بعد از نصب زیراب به سراغ نصب و آب بندی لوله عمودی یا چپقی متصل به سراهی سیفون میرویم. در این مرحله واشر تخت یا کونیک کار آب بندی را انجام میدهد. بعد از اتصال لوله های فوق که سیفون یا مخزن منتهی میشوند , نوبت به نصب خرطومی به مخزن و قرار دادن آن داخل خروجی لوله فاضلاب میرسیم. آب بندی و هوابندی این خرطومی به منظور جلوگیری از ورود بو توسط یک لاستیک بوگیر سایز 6 یا 5 بسته به سایز لوله فاضلاب ساختمان انجام میشود.

برخی از سینک های ظرفشویی برای نصب و تعویض سیفون نیاز به نوع فابریک و منحصر به فرد همان سینک دارند. البته بیشتر سینک های ظرفشویی نظیر اخوان, استیل البرز , فرامکو, پرنیان استیل و دیگر برندهای داخلی را میتوان روی یکدیگر نصب نمود.

بستن سیفون سینک دوقلو

  1. توری زیرآب از کف سینک در گودی سینک قرار دهید.
  2. بدنه زیرآب را همراه با واشر از زیر سینک توسط پیچ مخصوص به توری بالای سینک فیکس و سفت کنید.
  3. لوله عمودی دنباله ای را به زیرآب سینک متصل کنید.
  4. در سیفون های دولگنه هر کدام از زیرآب ها دارای یک دنباله است که در برخی مدلها یک زانویی خورده و به سراهی زیر زیرآب مجاور نصب میشود. در بعضی مدلها نیز هر دنباله به صورت مجزا به سیفون یا سراهی T شکل در قسمت پایین سیفون متصل میشوند. تنظیم ارتفاع دنباله را فراموش نکنید.
  5. لوله T شکل را به سیفون متصل و آب بندی کنید.
  6. لوله خرطومی سیفون را از یک طرف سیفون و از سمت دیگر به داخل خروجی فاضلاب دیوار متصل کرده و با لاستیک متناسب آب بندی کنید.
  7. در این قسمت شیر آب را باز کرده و دقت کنید که عمل آب بندی را درست انجام داده اید. کار نصب یا تعویض سیفون ظرفشویی تمام شده است.

نصب سیفون روشویی

نصب سیفون روشویی به دلیل عدم تک لگنه بودن از سینک هم ساده تر است. فقط در برخی از سیفون های روشویی زیرآب روشویی از نوع اتوماتیک بوده که فقط در قسمت زیرآب با روشویی ها معمولی تفاوت دارند.

اجزا سیفون روشویی شامل یک زیرآب , یک لوله عمودی , یک سیفون P شکل و یک خرطومی و لاستیک هستند. بهترین برندی سیفون ظرفشویی و روشویی مارک محک بوده که تخصص این کارخانه تولید محصولات بهداشتی مانند انواع سیفون , فلاش تانک , کفشوی و تولیدات پلاستیکی بهداشتی در مدلهای مختلف است.

نصب زیرآب روشویی

نصب زیرآب روشویی مانند ظرفشویی اولین گام نصب و بستن سیفون روشویی است. به طور کلی دو نوع سیفون روشویی وجود دارد که تفاوت آنها در نوع زیرآب آنهاست. در نصب و بستن زیرآب معمولی روشویی توری فلزی از بالا و واشر و تنه پلاستیکی از زیر سنگ روشویی توسط یک پیچ بلند به یکدیگر متصل میشوند. بعد از نصب زیرآب نصب لوله عمودی رابط بین زیرآب و مخزن سیفون متصل خواهند شد.

طریقه نصب سیفون اتوماتیک روشویی

نصب سیفون اتوماتیک روشویی بسیار ساده است. زیرآب اتوماتیک در انواع و رنگهای مختلف سفید, نقره ای و طلایی وجود دارند. اما بهترین نوع آن جنس برنجی آن بوده که قیمت بالایی نسبت به انواع پلاستیکی و سربی دارند.

در نصب سیفون روشویی بدنه سیفون از بالا به داخل سنگ رفته و توسط یک واشر و  مهره آب بندی میشوند. معمولا سایز مهره سیفون های اتوماتیک نمره 3 بوده و به همین دلیل نیاز به سیفون کامل 3 برای نصب است. بنابراین برای نصب سیفون اتوماتیک بایستی از سیفون های مختص خود استفاده نمود. بقیه موارد نصب به مخزن مانند سیفون های معمولی انجام میشود.

آب بندی سیفون ظرفشویی و روشویی

به طور کلی در پروسه بستن و آب بندی سیفون ظرفشویی بایستی فقط از انواع واشر سایز مناسب تخت و کونیک دار استفاده نمود. فقط در صورتی میتوان از نوار تفلون یا نایلون استفاده کرد که دسترسی به واشر وجود نداشته باشد و یا به دلیل آسیب دیدن دنده های پلاستیکی آب بندی سیفون ظرفشویی و قطعات آن میسر نباشد. با وجود این ترفندها نمیتوان از آب بندی دایم سیفون ظرفشویی مطمین شد و بایستی در اسرع وقت آب بندی با واشر یا تعویض قطعات یا کل سیفون انجام شود.

لوله بازکنی پردیس

معمولا واشرهای کونیک برای آب بندی لوله های صاف و واشرهای تخت برای آب بندی لوله خرطومی استفاده میشوند. اغلب دو سایز واشر 3 و 4 و به ندرت 5 از انواع تخت یا کونیک برای آب بندی سیفون ظرفشویی و روشویی استفاده میشود که به طور نرمال سایز سیفون های روشویی نسبت به ظرفشویی کوچکتر هستند.

نحوه تعویض شلنگ ونصب شیر پیسوار+تعمیر شکستن شیر آب در لوله

برای درخواست فوری لوله بازکنی پردیس با شماره09104990375تماس بگیرید+اعزام فوری سرویسکار+تضمین خدمات+قیمت منصفانه+بدون کثیف کاری

شیر پیسوار برای کنترل شدت و باز و بسته کردن شیرالات ظرفشویی و روشویی در واقع رابط بین لوله کشی ساختمان و شیرالات محسوب میشود. نصب شیر پیسوار در هنگام نصب شیرالات بهداشتی ساختمان در ارتفاع 30 تا 40 سانتی متری نصب میشود. البته محل نصب شیر پیسوار قبلا در هنگام لوله کشی آب ساختمان معین و آماده شده و احتمالا با درپوش یا شلنگ مسدود شده نصاب بایستی با بازکردن درپوش یا شلنگ اقدام به نصب این شیرهای کوچک کند.

نحوه بستن شیر پیسوار

شیر پیسوار یا پیسوال شیری است که معمولا در داخل دیوار برای نصب شیرالات روشویی و سینک توکاسه بسته میشود تا احتمالا اگر شیرهای مذکور نیاز به تعمیر پیدا کرد بتوانیم با قطع کردن آنها به رفع عیب یا تعویض احتمالی شیرها بدون اینکه شیر اصلی آپارتمان یا ساختمان قطع شود بپردازیم.

لوله بازکنی پردیس

در گذشته از شیرهای پیسوار معمولی با مغزی و بدون فیلتر  استفاده میشد که با پیشرفت صنعت شیرسازی شیرهای پیسوار به صورت ربع گرد و با یک فیلتر برای جلوگیری از ورود شنریزه و رسوبات لوله کشی به درون کاتریج و مغزی شیرها و خرابی آنها تولید و به بازار عرضه شد.

جنس شیر پیسوارها به صورت استاندارد بایستی از فلز برنج با آلیاژ مخصوص فورج بوده تا آب بهداشتی به دست مصرف کننده برسد.

برای نصب شیر پیسوار بهتر است از نوار تفلون استفاده شود. نوار تفلون باید در جهت خلاف عقربه های ساعت بسته شود تا در هنگام نصب جمع نشود.

به صورت استاندارد بایستی 12تا 20 دور تفلون به دور شیرپیسوار بسته شود تا خوب آببندی شود. تلفون پیچی برای نصب شیر پیسوار یا هر اتصال دیگری باید تحت فشار انجام شده و تلفون محکم داخل دنده ها فرو برود. تا جایی که در هنگام لمس این قسمت زیردست رزوه ای حس نشود تلفون بپیچید.

در هنگام نصب شیر پیسوار در جهت عقربه های ساعت چرخیده و تا جایی دسته یا کلید شیر در قسمت بالا قرار گرفته اینکار را انجام دهید.

شکستن شیر پیسوار در لوله

اما متاسفانه به دلیل سودجویی عده ای از تجار این شیرالات با جنس سربی و زینک هم  از کشور چین وارد شده و علاوه بر مخاطراتی که برای سلامتی انسان دارد , پس از مدتی و شاید هم در هنگام نصب درون رزوه اتصال شکسته و نصاب شیر را دچار یک مشکل بزرگ نماید.

به طور کلی 4 راهکار برای رفع مشکل شکستن شیر پیسوار در لوله وجود دارد.

روش اول این است که قسمت شکسته شده در لوله را در بیاوریم که این راه به مهارت خاصی نیاز داشته و هزینه کمتری نسبت به روش دوم دارد. قسمت شکسته شده شیر در لوله باید توسط ابزار ویژه یا اره مویی با حوصله تمام از داخل اتصال یا زانو خارج شود و در عین حال بایستی باعث خراب شدن رزوه دنده نشود . متاسفانه در برخی موارد اشخاص ناشی دست به این کار زده و باعث میشوند که کار حتی به دست متخصص نیز حل نشود و مجبور به استفاده از شیوه دوم که کمی مشکل تر بوده و گران هم تمام میشود , برسد.

برای خارج کردن شیر پیسوار از لوله میوانید با ایجاد سه خط در زوایای 60 درجه توسط تیغ اره و سپس ضربه زدن به لبه های دنده شکسته, قیمت شکسته شده را از دیوار خارج کنید. در هنگام خط انداختن روی بخش شکسته شده بایستی دقت کنید که فقط به دنده های زانوی اصلی آسیبی وارد نشود.

روش دیگر قرار دادن 2 پیچ بلند در داخل رزوه شکسته شده و سپس چرخاندن این دو پیچ در جهت بازکردن رزوه شکسته شده است.

البته ابزاری به نام آچار چپ گردن نیز برای اینکار وجود دارد که به دلیل استفاده کم در فروشگاههای معمولی ابزار فروشی یافت نمیشود و برخی از تاسیسات کاران حرفه ای این آچار مخصوص را دارند.

راهکار دیگر هم تعویض زانوی شکسته شده است که اغلب با توجه به توکار بودن لوله کشی ساختمان میتواند باعث افزایش هزینه و دردسرهای زیادی مانند تخریب شود .

برای درآوردن رزوه شیر پیسوار درون اتصال لوله کشی ساختمان بهتر است به یک متخصص مراجعه شود زیرا اگر ناشیانه قسمت باقی مانده را بخواهیم در بیاوریم ممکن است که رزوه داخل اتصال لوله کشی نیز خراب شده و کنده کاری ومصایب دیگر تعمیر لوله کشی را داشته باشیم.

به همین دلیل بهتر است نصب شیر پیسوار را که کاری ساده به نظر میرسد به نصاب شیر و لوله کش ماهر بسپاریم.

البته ممکن است که این مشکل برای نصاب هم پیش بیاید اما به دلیل مواجهه بیشتر آنها با این شرایط راه حل بهتری را در پیش بگیرند.

شیرهای پیسوار دو قسمت روزه خور دارد که یک قسمت به داخل اتصال لوله کشی و یک قسمت به شیلنگ روشویی و ظرفشویی وصل میشود.

قسمتی که داخل اتصال لوله کشی نصب میشود همواره سایز 1/2 دارد اما سری که به شیلنگ ظرفشویی یا روشویی نصب میشود ممکن است بسته کارخانه تولید کننده شیلنگ سایز 1/2 یا سایز 3/8 داشته باشد. این سایزها ازلحاظ فنی هیچ فرقی باهم ندارند.

درخرید شیرپیسوار باید به سایز مهره شیلنگ شیرسینک و روشویی و جنس آن دقت کنید. بهتر است از برندهای شیرپیسوار ایرانی دارای نشان استاندارد استفاده کنید که خیالتان راحت باشد و علاوه برآن به اقتصاد کشور کمک میکند.

البته ممکن است به نظر نرسد اما شاید نزدیک به هزار نفر در داخل کشور در صنعت تولید و پخش شیرهای پیسوار فعال بوده و از این راه ارتزاق کنند.

تعویض شیر پیسوار (در لوله کشی ساختمان )

شیر پیسوار مارک های زیادی دارد که درکل باید شیر پیسوار برنجی انتخاب کنید, چون برنج نمیپوسد و عمرش خیلی بیشتر از شیرپیسوار سربی، شیر پیسوار سربی بعد از مدت زمان کمی میپوسه و باعث ترکیدگی میشود. در ضمن آب بندی فلز برنج و رسوب زدگی آن نسبت به فلزات دیگر کمتر است.

اول باید جنس خوب انتخاب کنید، باید شیرپیسوار دارای فیلتر باشد. زمانی که شیر پیسوار شما فیلتر دار باشد میتوانید درصورت افت فشار اب مصرفی با باز کردن فیلتر تمیز کردن دوباره ببندید ولی حواسمان باشد که توری خراب نشود زمانی که فشارآب سرد و گرم افت میکند باید فیلتر و توری الم شیر باز شود تمیز شود، باید شیر را خوب ابندی کنیم تا نشت نکند و به مرور زمان باعث پوسیدگی شلنگ و شیر پیسوار میشود، درصورت شکستن شیرپسیوار باید با آرامش کامل با کمان اره از چند زاویه مختلف برید وبعد با پیچ گوشتی دوسو ضربه زد ب آرامی تا آن قسمت شکسته از بدنه جدا میشه نباید بدنه،آسیب ببیند، درصورت آسیب دیدن شیر پیسواربست نمیشود و باید آن قسمت کنده شود و زانو بیست در یک دوم عوض شود.

تعویض شلنگ پیسوار

برای تعویض شلنگ پیسوار شیر مخلوط ظرفشویی و روشویی , ابتدا بایستی شیر از سینک و روشویی باز شده و سپس اقدام به تعویض شیلنگ کنیم . شلنگ پیسوار در شیرهای تک پایه اهرمی و کلاسیک دارای یک سر مهره 3/8 یا 1/2 متناسب با سایز شیر پیسوار و یک سر مغزی کوچک معمولا سایز m10 و به ندرت اندازه m8 میباشند .  آب بندی این شیلنگها در دو سمت بوسیله واشر و اورینگ انجام شده و بکار بردن نوار تفلون ضرورتی ندارد , مگر در مواقعی که واشر یا اورینگها به دلیل فرسودگی قابلیت آببندی نداشته باشند .

در شیرهای کلاسیک یا پیچی قدیمی شیلنگ پیسوار دو سر مهره بوده که یک سمت حتما 1/2 است و سمت دیگر بسته به اندازه شیر پیسوار 1/2 یا 3/8 میباشند .

گرفتگی شیر پیسوار

گرفتگی شیر پیسوار هم یکی از موارد شایع در نصب شیر پیسوار است . ذرات و رسوبات موجود در آب به خصوص در لوله کشی آب گرم باعث میشود که به ویژه در شیر پیسوار های فیلتردار گرفتگی هایی بوجود بیاید و باعث کاهش فشار آب سرد و گرم و در بعضی موارد قطع شدن آب شود . در بسیاری از موارد فکر میکنند که آب دچار قطعی شده یا لوله کشی دچار گرفتگی شده است , اما با بررسی دقیق و امتحان کردن مابقی شیرالات منزل میتوان پی برد که شیر پیسوار دچار گرفتگی شده و با تعویض و نصب شیر پیسوار جدید این مشکل را رفع نمود .

البته اگر شیرپیسوار را بتوانید باز کنید و گرفتگی آنرا رفع کنید میتوانید مجددا آنرا نصب نمایید.

نصب و تعمیرات لوله کشی آب , گاز , شوفاژ و فاضلاب و لوله کشی ساختمان

بیرون آوردن رزوه شکسته شیر پیسوار و دنده از داخل رزوه اتصالات لوله کشی

سرویس و تعمیرات موتورخانه , پکیج , آبگرمکن و لوازم تاسیساتی

تشخیص ترکیدگی لوله و نشت یابی , لوله کشی آب سرد و گرم روکار و توکار

نصب و تعمیر توالت فرنگی , روشویی , فلاش تانک و والهنگ.

در صورت نیاز به تعمیرات و نصب شیر پیسوار با ما تماس بگیرید.

تماس باما09374010131شبانه روزی ارزان