رفع نم و رطوبت ساختمان یکی از پیچیده ترین و شایع ترین مشکلاتی است که همواره تمامی بناهای قدیمی و نو ساز را تهدید می کند. این معضل می تواند علاوه بر وارد کردن خسارت به بنا و لوازم منزل، زمینه ساز بیماری های حاد تنفسی و استخوانی باشد.

علی رغم حساس بودن موضوع اکثر افراد در مواقعی که اشکال مختلفی از نم و رطوبت را در مناطق مختلفی از خانه مشاهده می کنند کاملا بی توجه از کنار آن گذر می کنند. همین بی توجهی به تشکیل نم و رطوبت ساختمان می تواند در روزهای آینده خسارتهای سنگین مالی و جانی برای تمامی ساکنین به همراه داشته باشد.

برای اینکه بتوانید به موقع و کاملا اصولی تشخیص ترکیدگی لوله کشی ساختمان را انجام دهید باید آشنایی نسبی با عوامل ایجاد نم و رطوبت داشته باشید تا در مواقعی که با آن روبرو می شوید تصمیمات درستی را بگیرید.

در این بخش قصد داریم شما را با علت نم و رطوبت ساختمان آشنا کنیم و سپس راهکارهایی مناسب و اصولی ارئه کنیم تا در این زمینه  بتوانید هنگام بروز چنین حوادثی بدون استرس راه بی دردسری را انتخاب کنید.

علت نم و رطوبت ساختمان چیست؟

علت نم و رطوبت ساختمان به عوامل و شرایط مختلفی بستگی دارد که هر کدام از آنها به نحوی مشکلاتی را برای ساکنین آپارتمان ها و منازل به وجود می آورند. از بین دلایل بیشماری که برای تشکیل نم و رطوبت وجود دارد دو بخش:

  • عوامل فنی و تاسیساتی
  • اشتباهات انسانی

که هر کدام به نوبه خود می تواند بوجود آورنده نم و رطوبت چه در کوتاه مدت و یا بلند مدت در بنا می باشد. ب رای درک بهتر رفع نم و رطوبت ساختمان هر کدام از علت های بالا را به ترتیب با ذکر جزئیات توضیح می دهیم تا مسئله برای شما قابل درک باشد.

عوامل فنی و تاسیساتی رفع نم و رطوبت ساختمان

1- نم و رطوبت ناشی از نشتی و ترکیدگی لوله آب و فاضلاب

همانطور که می دانید تمامی لوله های آب و فاضلاب به علت زیبایی ساختمان معمولا از داخل دیوار، کف و سقف عبور می کند. با گذشت زمان ممکن است لوله ها دچار مشکلاتی نظیر فرسودگی، شکستگی و ترکیدگی می شوند که می تواند به مرور بدون هیج علامتی رطوبت را به سایر نقاط گسترش دهد. نم و رطوبت حاصل از نشتی و ترکیدگی به سرعت جذب دیوار شده و همین عامل سبب می شود دیوار پوسته پوسته شده و یا ترک های ریز و بعضا بزرگی را ایجاد نماید.

در خصوص ترکیدگی و نشتی بسیار اهمیت دارد که محل دقیق آن قبل از گستردگی بررسی شود. برای رفع نم و رطوبت معمولا به کمک شرکت های لوله کشی ساختمان تهران این مورد توسط لوله کش ماهر و با روش تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه انجام می گیرد.

اگر  لوله شما دچار نشتی و یا ترکیدگی است در اولین فرصت با شماره های داخل سایت تماس بگیرید تا همکاران ما در اسرع وقت در محل شما حاضر شده تا تشخیص رفع نم و رطوبت با دستگاه مخصوص را انجام داده و آن را به طور کامل بر طرف نمایند.

2- عایق کاری و ایزوگام نادرست دیوار، سقف، کف و …

یکی دیگر از معضلاتی که باعث ایجاد نم و رطوبت در ساختمان میشود عایق کاری نامناسب محل هایی است که همواره با رطوبت سر و کار دارند. ایزوگام و قیرگونی آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام و … بسیار مهم است و اگر بدون دقت و با مواد بی کیفیت انجام شود می تواند به مرور زمان نم و رطوبت را به ظبقات پایین و واحدهای مجاور گسترش دهد. در این موارد تشخیص کارشناسان این است که ایزوگام محل مورد نظر سوراخ شده و باید برای جلوگیری از نشتی بیشتر آن را تعویص نماید.

3- وجود مشکل در سیستم لوله آب و فاضلاب ساختمان

موارد بیشماری را میتوان برای این قسمت در نظر گرفت که عمده مشکلاتی که در ساختمان به وجود می آید به این بخش مربوط میشود. مواردی همچون:

  • نصب نادرست سیفون روشویی، لباسشویی و ظرفشویی
  • مشکل تخلیه فاضلاب ساختمان و پر شدن سریع چاه
  • اشتباه در نصب روشویی
  • نداشتن شیب مناسب کف شورهای آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام
  • مشکل نشتی و یا ترکیدگی در لوله آب و فاضلاب
  • نشتی آبگرمکن و پکیج شوفاژ دیواری
  • و …

مهمترین نکاتی هستند باعث تشکیل نم و رطوبت در یک سازه می شوند. هر کدام از موارد بالا نیاز به متخصصین با تجربه دارد تا با بررسی مناسب و استاندارد بدون کمترین هزینه تشخیص ترکیدگی لوله ساختمان را انجام دهند.

4- نفوذ آب باران

اگر در سقف ساختمان خود اثراتی از نم و رطوبت مشاهده کردید به احتمال زیاد ایزوگام پشت بام سوراخ شده و درزهایی را ایجاد کرد که در هر بارندگی آب به داخل ساختمان نفوذ می کند. نفوذ اب باران بیشتر در فصل بارندگی اتفاق می افتد اما بهتر است در زمان مناسبی محل نشتی را پیدا کنید و با استفاده از مواد عایقی با کیفیت تمامی درزها را بپوشانید.

5- شیب بندی غیر اصولی پشت بام

شاید برای شما هم پیش آمده است که محلی هایی را در سقف مشاهده می کنید که دچار نم و رطوبت هستند اما دلیلی برای آن پیدا نمیکنید. در این مواقع بهترین کار مراجعه به پشت بام ساختمان است چرا که در بیشتر مواقع سطح ایزوگام دچار درزهایی است که در زمان بارندگی برف و باران را جذب خود می کند و به مرور خود را به صورت زطوبت خود را در دیوار و سقف نشان می دهد.

برای رفع نم و رطوبت ناشی از جمع شدن اب برف و باران در پشت بام اگر بتوانید محل دقیق شکاف و سوراخ ایجاد شده در ایزوگام را پیدا کنید با چند روش ساده می توان محل ورود آب به سقف و دیوارها را برای همیشه پوشاند.

6- بندی کشی ناقص سرامیک سرویس بهداشتی و حمام

معمولا نم و رطوبتی که منجر به آسیب های جدی به ساختمان میشود اشتباهاتی است که هنگام ساخت و ساز و بازسازی ایجاد میشود. رعایت نکردن اصول اولیه نظیر استفاده از ایزوگام غیر استاندارد، بندکشی نشدن بین فضای سرامیک حمام، سرویس بهداشتی و … از مهمترین مواردی هستند که اگر بر طرف نشود می تواند نم و رطوبت حاصل شده را به طبقات پایین منتقل کند.

نکته دیگری که در بندکشی وجود دارد با مرور زمان مواد بین سرامیک ها شسته میشود که برای بر طرف کردن این مشکل می توانید با ابزارالاتی که برای این منظور وجود دارد و کمی دوغاب سیمان استفاده نمایید تا تشخیص ترکیدگی لوله بدون تخریب انجام شود.

7- وجود ترک در دیوار و سقف

وجود ترک در دیوار ساختمان می تواند علت های فراوانی داسته باشد. اگر منزل شما هم ترک های ریز و درشتی دارد باید آن را به سرعت بر طرف نمایید تا اگر رطوبتی در آن تشکیل شده از بین برود. برای این کار می توانید محل های شناسایی شده را با گچ یا سیمان به راحتی بپوشانید.

2- اشتباهات انسانی در شکل گیری نم و رطوبت

1- شست و شوی دیوار، سقف و …

بعضی از خانمهای خانه دار به علت حساسیت و وسواس شدیدی که دارند همه روزه اقدام به شست و شوی دیوار، کف و سقف می کنند و گاهی اوقات هم از مواد شوینده استفاده می کنند که به مرور باعث از بین رفتن عایف دیوار میشود. این کار شاید در کوتاه مدت اثر بخش باشد اما حتما در دراز مدت شما را با مشکل ایجاد نم و رطوبت روبرو خواهد کرد. برای جلوگیری از این مشکل می توانید با یک دستمال مرطوب دیوارها را تمیز کنید تا خانه شما همیشه سالم بماند.

2- خشک کردن لباس در محیط خانه

این مورد بیشتر در آپارتمان ها و خانه هایی که فضای کافی برای پهن کردن لباس در محیط های باز ندارند ساکنین مجبور هستند تمامی لباس ها را داخل خانه خشک نمایند. این کار سبب میشود رطوبت حاصل از لباس در منزل پخش شود و تداوم آن سبب نم کشیدن دیوار میشود.

برای اینکه بتوان این مشکل را تا حدودی حل کرد و به نوعی رفع نم و رطوبت ساختمان را بر طرف کرد باید فبل از اینکه لباس را پهن کنید توسط لباسشویی خشک کنید تا رطوبت آن به حداقل برسد. در ضمن حین پهن کردن لباس ها می توانید با باز کردن پنجره تا حدودی رطوبت را کاهش دهید.

نشانه های وجود نم و رطوبت در ساختمان

اگر در تشخیص دقیق وجود رطوبت در خانه مطمئن نیستید و دنبال مواردی هستید که ظن شما ره به یقین تبدیل کند موارد زیر می تواند در این مورد بسیار راهگشا بوده و شما را از بلاتکلیفی در بیاورد:

  • انتشار بوی نامطبوع در فضای ساختمان
  • وجود انواع حشرات موزی نظیر مگس و …
  • ریخته شدن و تخریب قسمتی از دیوار، سقف، کف
  • تشکیل انواع لکه در دیوارها و سقف ها
  • مشاهده انواع باکتری و کپک بر روی وسایل منزل
  • وجود کپک در زوایای دیوار

این موارد در روزهای اولیه مشکلی ایجاد نمیکند اما اگر برای رفع نم و رطوبت ساختمان اقدامی انجام نگیرد زندگی در این شرایط برایتان غیر ممکن خواهد شد. در این مواقع باید حواستان به افرادی که بیماری های زمینه ای تنفسی و آلرزی دارند باشد و سعی کنید هر جه سریعتر از شر رطوبت ایجاد شده خلاص شوید.

10 راه جلوگیری از نم و رطوبت ساختمان

اگر بخواهیم به صورت کلی این مسئله را بررسی کنیم راههای بیشماری برای رفع نم و رطوبت ساختمان و جلوگیری از ایجاد آن وجود دارد. اما نکته ای که باید مد نظر قرار دهید ما به دنبال مهمترین روش هایی هستیم که با کمترین زحمت و هزینه از تشکیل رطوبت در محیط خانه پیشگیری کند. در ادامه قصد داریم بهترین راههای پیشگیری از ورود انواع نم و رطوبت به محیط خانه صحبت کنیم.

1- بررسی مداوم  لوله های ساختمان

یکی از راههایی که می تواند تا مدتها محیط خانه را عاری از هر گونه رطوبت نگهدارد بررسی و چک کردن مداوم لوله ساختمان است. با استفاده از چک لیست های مختلف به راحتی می توانید از سلامت لوله های آشپزخانه، حمام، روشویی، سرویس بهداشتی و …. اطمینان حاصل کنید و چنانچه با مشکلاتی نظیر نشتی و ترکیدگی لوله، زنگ زدگی مواجه شدید بتوانید به سرعت روند پیشروی آن را متوقف کرده و آن را در نقطه شروع از بین ببرید.

راه دیگری که می توانید پی ببرید که آیا لوله های شما در سلامت کامل هستند استفاده از لوله کش با تجربه می باشد. چرا که این افراد با سابقه بسیار بالایی که در این حوزه دارند می توانند شما را در این کار راهنمایی کنند.

در همین زمینه بخوانید: نشت یابی لوله با دستگاه

2- لوله های قدیمی را با لوله های جدید تعویض کنید

اگر جنس لوله های ساختمان شما از جنس آهنی بوده و از زمان نصب آن سالها می گذرد بهتر است قبل از اینکه دچار قرسودگی، ترکیدگی و … شوند و خسارتهای بیشتری را به شما تحمیل کند آنها را تعویض نمایید. امروزه لوله پلیکا، لوله پنج لایه و … از کیفیت بالاتر و عمر مفید چند برابری نسبت به لوله های قدیمی هستند که می تواند در رفع نم و رطوبت بدون تخریب بسیار ارزنده باشد.

3- استفاده از عایق های ضد رطوبت

استفاده از عایق های ضد رطوبت نظیر انواع رنگ ساختمان، کاغذ دیواری و … برای خانه هایی که رطوبت بیش از اندازه در دیوارها مشاهده میشود می تواند بسیار موثر باشد. با این کار علاوه بر رفع نم و رطوبت ساختمان، هنگام تمیز کاری نیز می توانید با یک دستمال مرطوب این کار را انجام دهید.

4- نصب تهویه مناسب در خانه

نصب تهویه مناسب در محیط های مرطوب نظیر حمام و سرویس بهداشتی می تواند تا حدود بسیار زیادی هوای نم دار را به خارج از محیط خانه هدایت کند. در ساختمان هایی هم که دارای تهویه هستند اما محیط همچنان دارای رطوبت است بهتر است دستگاه خود را با یک دستگاه پر قدرت تر تعویض نمایند تا مشکلشان بر طرف شود.

5- رطوبت محیط را کاهش دهید

اگر محیط منزلتان دارای رطوبت بیش از استاندارد می باشد توصیه میکنیم تا می توانید خانه را گرم نگهدارید. استفاده از لوازمی همچون شیشه دوجداره و ترموستان اتاقی می تواند در کاهش رطوبت منزل کارآمد باشد.

6- استفاده از نمک برای کاهش رطوبت ساختمان

این پیشنهاد برای افرادی است که تمامی راههای پیشگیری نشت یابی لوله با دستگاه را امتحان کرده اند اما تاکنون به نتیجه دلخواه نرسیده اند. در این روش کافی است مقداری نمک را در یک ظرف ریخته و آن را در محل هایی که دارای رطوبت شدید هستند قرار دهید. وجود نمک باعث میشود رطوبت به سرعت جذب شود. اگر رنگ نمک پس از چند روز تغییر کرد می توانید آن را عوض کنید.

7- خشک کردن لباس خارج از خانه

سعی کنید لباس های خیس و مرطوب را در تراس و حیاط خانه خشک نمایید. در صورت امکان می توانید از خشک کن لباسشویی نیز برای خشک کردن کمک بگیرید.

8- استفاده از مواد اولیه با کیفیت

یکی دیگر از روش هایی که می تواند رفع نم و رطوبت ساختمان را به همراه داشته باشد به کار بردن لوله های با کیفیت و نسل جدید است. هر چقدر لوله ها و شکل لوله گذاری اصولی و استاندارد باشد می تواند در دراز مدت خیال شما را از بروز هر گونه نشتی و رطوبت راحت کند.

9- هنگام پخت و پز دقت کنید

تابه های موجود در اجاق گاز و همچنین کتری ها می توانند مقدار قابل توجهی بخار و رطوبت تولید کنند. در هنگام پخت و پز ، درب قابلمه ها را به حداقل برسانید تا تراکم پنجره های آشپزخانه شما کم شود. در هنگام استفاده از اجاق گاز، هود را روشن کنید و پس از اتمام کار به مدت پنج دقیقه بگذارید تا روشن شود تا هوا پاک شود. فراموش نکنید که فیلتر را به طور مرتب روی هود اجاق گاز خود تعویض کنید تا مطمئن شوید با حداکثر کارآیی کار می کند.

10- جای نفس کشیدن بگذارید

می توان در پشت مبلمان و اثاثیه ای که دیوارهای بیرونی سردتر را لمس می کنند، تشکیل رطوبت و در نتیجه رشد کپک را به همراه داشته باشد. سعی کنید مبلمان را چند سانتی متر از دیوارهای خارجی قرار دهید تا هوا به گردش در بیاید. اگر تراکم زیادی روی پنجره ها احساس می کنید ، پوشش هایی را انتخاب کنید که می توانند کاملاً بدون قاب باشند. یک طول پرده یا ریل پرده ای متناسب را نصب کنید که به شما امکان می دهد پرده ها را به خوبی از پنجره دور کرده و پرده ها را روی طاقچه پنجره نصب کنید.

رفع نم و رطوبت با دستگاه

رفع نم و رطوبت با دستگاه می توانید یکی از بهترین و سریع ترین روش های است که در پیدا کردن محدوده نشتی و ترکیدگی بسیار کارآمد و قابل اعتماد است. در گذشته کشف این مناطق به شیوه سنتی انجام میشد به صورتی که با کنده کاری های متعدد اقدام به رفع نم و رطوبت ساختمان می کردند.

این روش معایب بسیاری داشت از جمله زمان بر بودن، وارد کردن خسارتهای بیشمار، صرف هزینه های سنگین که در اکثر موارد نقاط کنده شده با محل نشتی مغایرت داشتند. به همین دلیل کارشناسان به فکر استفاده از ابزارآلاتی بودند که بتواند بدون کنده کاری محل مورد نظر را پیدا کند.

نشت یابی لوله با دستگاه متفاوتی انجام می گیرد. این وسایل با توجه به نوع عملکردی که از آن انتظار دارند در انواع نشت یاب اکوستیک، اکوستیک عقربه ای در دو نوع صوتی و حرارتی ساخته می شوند. نکته حائز اهمیت این است که رفع نم و رطوبت بدون تخریب انجام میشود. با این روش شما دیگر هیچ نگرانی از تخریب ساختمان ندارید و می توانید با خیال راحت مشکل خود را به سروسکار با تجربه بسپارید.

اگر نم و رطوبت با روش های بالا رفع نشد چکار کنیم؟

راه حل هایی که در بالا توضیح داده شد جزء تجربیات چندین ساله کارشناسان این حوزه بوده به طوری که خیلی از گفته ها را نمی توانید داخل هیچ کتاب و چزوه ای پیدا کنید. به همین دلیل ساکنین ساختمان فکر می کنند هیچکدام آنها عملی نیست و به راحتی از کنار آن رد می شوند.

همانطور که در مطالب گذشته گفتیم وجود نم و رطوبت در دراز مدت می تواند اثرات زیان باری برای اهلی خانه چه از نظر مالی و جانی به وجود بیاورد. پس بهتر است به محض رویت این علائم فورا با مرکز رفع نم و رطوبت فیکس پایپ تماس بگیرید تا دوستان ما راهنمایی لازم را در این زمینه انجام دهند.

نکات کلیدی که در بخش های قبلی گفته شد در عمل بیشتر برای مواقعی که رطوبت سطحی ایچاد شده کاربرد دارد. شما نمی توانید برای لوله هایی که دچار ترکیدگی و یا نشتی هستند از این روش ها استفاده کنید. این راه کارها تنها زمانی کارساز است که همان بدو تشکیل شدن اقدام به رفع آن کنید.

به همین دلیل است که توصیه داریم این مسئله را پشت گوش ننداخته و فورا اقدامات لازم برای بر طرف کردن آن را انجام دهید تا از خطرات جبران ناپذیر آن در امان بمانید. ما در تمامی این مراحل در کنار شما هستیم تا بدون کمترین استرس و فشاری با کمک لوله کش سیار نم و رطوبت تشکیل شده را به طور کامل از تمامی قسمت ها بر طرف نمایید.

نتیجه گیری

با توجه به موارد کلی که در این مطلب به آن اشاره شد وجود نم و رطوبت به صورت پراکنده و یا گسترده در یک ساختمان می تواند علاوه بر ایجاد ناراحتی هزینه های سنگین مالی و بعضا جانی را هم به همراه داشته باشد. سعی کنید شما جز افراد سهل انگار و بیخیال نباشید و با مشاهده کوجکترین آثاری از تشکیل رطوبت به دنبال دلیل و بر طرف کردن آن باشید.

به همین منظور شرکت فیکس پایپ با تیمی متشکل از سرویسکاران با تجربه و مجهز به انواع دستگاههای شناسایی نقاط مرطوب خانه می توانند در طول شبانه روز به صورت 24 ساعته خدمات رفع نم و رطوبت ساختمان را به عزیزان تهرانی ارائه کنند. با سپردن مشکل خود به کارشناسان این مجموعه می توانید به از بین رفتن رطوبت

 

تشخیص منبع نم و رطوبت یا ترکیدگی

ابتدا باید قسمتی از خانه که نم و رطوبت یا نشتی دارد را پیدا کنید. این کار را می توان با لکه های روی دیوار، نم و همینطور نشتی آب در درز کاشی و سرامیک ها و تغییر رنگ آنها انجام داد.

نحوه رفع نم و رطوبت

پس از پیدا کردن محل نشت و رفع آن باید نم و رطوبت به وجود آمده را از بین برد. برای این کار باید یکی از روش های زیر به کار برده شود.

استفاده از دستگاه تهویه

سیستم تهویه مناسب کمک زیادی به از بین بردن نم و رطوبت ساختمان می کند. بنابراین پس از پیدا کردن محل نشت و برطرف کردن آن می توانید با روشن کردن سیستم های تهویه نم و رطوبت های به وجود آمده ناشی از نشت لوله ها را از بین ببرید.

استفاده از رطوبت گیر

رطوبت گیرها راه حلی مفید و کاربردی برای از بین بردن نم و رطوبت ساختمان می باشند. نحوه کار و مصرف این رطوبت گیرها نیز مانند دستگاه های تهویه می باشد.

هزینه رفع نم و رطوبت بدون تخریب

از بین بردن نم و رطوبت با استفاده از دستگاه های نشت یاب هزینه زیادی ندارد و با کمترین هزینه ممکن می توان نم و رطوبت خانه را از بین برد.

بهترین روش رفع نم و رطوبت بدون تخریب

در صورتی که قصد دارید نم و رطوبت خانه خود را به بهترین روش و بدون نیاز به تخریب از بین ببرید تنها راه، استفاده از دستگاه های نشت یاب می باشد. این دستگاه ها می توانند بدون نیاز به تخریب و ایجاد خسارت و خرابی محل نشت را پیدا کنند. در صورت نیاز به خدمات تشخیص نم با شرکت تکنیسین شهر در تماس باشید. شرکت تکنیسین شهر ارائه دهنده خدمات تشخیص نم و رفع آن می باشد.

رفع نم و رطوبت در سرویس بهداشتی بدون تخریب

سرویس های بهداشتی از مکان هایی است که بیشتر در معرض نشتی قرار دارند و با توجه به این که این مکان ها دور از دسترس هستند، بنابراین باید به صورت دوره ای آن ها را مورد بررسی قرار دهید تا در صورتی که کوچک ترین نشتی وجود داشت، با استفاده از دستگاه نشت یاب بتوان محل نشتی را تشخیص داد.

نشانه های نم و رطوبت

  • بوی نم می تواند یکی از مهمترین مشخصه ها و نشانه های نم و رطوبت در خانه باشد.
  • در صورت مشاهده هر گونه لکه آب بر روی سقف و دیوار احتمال ترکیدگی و یا نشت لوله وجود دارد.
  • اکثرا دلیل وجود لکه های زرد رنگ بر روی دیوارها ترکیدگی لوله های فاضلاب می باشد که باعث بروز نم و رطوبت می شود.
  • ترک خوردن و یا پوسته پوسته شدن دیوار و یا سقف ها از دیگر دلایل نم و رطوبت در خانه می باشد.
  جلوگیری از ترکیدگی لوله آب داخل ساختمان

عوارض بروز نم و رطوبت

  • با بروز نم و رطوبت در خانه، بستری مناسب برای رشد و تکثیر آفات و حشرات فراهم می شود.
  • نم و رطوبت می تواند باعث تجمع مگس ها و حشرات شود.
  • از دیگر عوارض نم و رطوبت در خانه ابتلا به آلرژی ها و بیماری های تنفسی می باشد.
  • تخریب ساختمان از دیگر عوارض نم و رطوبت می باشد.

نم و رطوبت خانه را چگونه از بین ببریم؟

رطوبت به عنوان میزان بخار آب موجود در هوا تعریف می شود و در هنگام گرم شدن هوا میزان بخار آب افزایش می یابد. در تابستان شاهد افزایش میزان رطوبت (هوای اشباع شده با بخار آب) هستیم. افزایش یا کاهش رطوبت هوا تأثیر عمده ای بر سلامت انسان دارد.

ممکن است برخی از افراد به دلیل کاهش رطوبت هوا، کمبود آب بدن و مشکل در تنفس را تجربه کنند. همچنین افزایش رطوبت باعث درد در استخوان ها و اعصاب می شود و باعث مشکلات تنفسی نیز می گردد. زیرا افزایش دما با افزایش رطوبت هوا ایجاد می شود. رفع نم و رطوبت، چکه و نشت آب از حمام یا دستشویی خانه یا آپارتمان خودتان را به گروه حرفه ای و متخصص تکنسین شهر بسپارید. ما با دستگاه نشت یابی در محل حضور پیدا می کنیم مکانی را که دارای نم و رطوبت است را برطرف یا لوله ای را که دچار پوسیدگی یا خرابی است را تعمیر میکنیم.

تکنسین شهر با داشتن متخصصین و تکنیسین های کارآزموده و با تجربه آماده خدمات به شما همشهریان محترم تهرانی است. به تعریق و از بین رفتن نمک و مایعات و درصد رطوبت طبیعی هوا از ۲۰٪ تا ۶۰٪ می رسد و افزایش یا کاهش رطوبت از وضعیت عادی منجر به احساس خستگی و ناراحتی می شود. در هنگام خرید یا اجاره خانه، هرکسی می خواهد خانه ای خوب و عاری از هرگونه نم و رطوبت یا خرابی داشته باشد و در یک فضای خانوادگی با آرامش و راحتی کامل زندگی کند، به دور از رطوبت موجود در برخی از خانه ها یا برخی اتاق ها، زیرا خانه هایی که در طبقه های پایین یا زیر زمین قرار دارند، یا بعضی از اتاق های که دارای تهویه مطبوعی نیستند دچار رطوبت و نم میشوند.

بروز نم و رطوبت به دلیل نبود مستقیم نور خورشید یا به دلیل ماهیت آب و هوای منطقه ای که در آن قرار دارید یا موقعیت خانه در نزدیکی شهرهای ساحلی یا آسیب دیدن لوله های آب رخ میدهد. همچنین مشخص است که رطوبت باعث بسیاری از مشکلات سلامتی و مشکلات تنفسی و همچنین علت شکل گیری قالب و گسترش میکروب ها در خانه می شود ، بنابراین باید راه هایی برای خلاص شدن از رطوبت هوا یاد بگیریم. برای دریافت خدمات تشخیص نم و رطوبت با دستگاه با مجموعه تکنیسین شهر تماس بگیرید. شرکت تکنیسین شهرپردیس بهترین مجموعه برای تشخیص نم و رطوبت و رفع آن در تهران می باشد.

چگونه از رطوبت هوا خلاص شویم:

  • سعی کنید که هوای داخل خانه و اتاق ها تهویه مناسب کنید و پنجره های خانه را هر روز حتی در زمستان باز کنید.
  • برای خلاص شدن از دود سیگار یا استفاده از هود، در هنگام پخت و پز پنجره ها را باز کنید.
  • نصب هود و فن ها می توانند به تازه و مطبوع شدن هوای خانه کمک کنند.
  • مبلمان و برس را در معرض نور خورشید قرار دهید و از تابستان در آن بهره برداری کنید.
  • استفاده از مواد عایق رطوبت. از پنجره دو جداره برای درب و پنجره ها استفاده کنید زیرا باعث کنترل گرما خانه در زمستان و خروج سرما در تابستان می شود.
  • از ژل سیلیس به عنوان رطوبت گیر در خانه استفاده کنید.
  • پخش لباس های شسته شده در خارج از خانه آنهم در زیر نور مستقیم آفتاب، زیرا پخش لباس های خیس در داخل خانه باعث افزایش رطوبت هوا می شود.
  • از عدم وجود نشت آب در خانه اطمینان حاصل کنید.
  • کاشت گیاهان در خارج از خانه زیرا آبیاری زیاد گیاهان در خانه می تواند باعث ایجاد رطوبت در جو شود. امکان رشد برخی از گونه هایی که به کاهش رطوبت کمک میکنند مانند سرخس هاد.
  • از هواسازهایی استفاده کنید که گرما و سرما را در هوا حفظ کرده و رطوبت را حفظ متعادل میکنند.
  • قرار دادن روزنامه در کابینت ها برای کمک به جذب رطوبت.
  • برای خلاص شدن از قالب ناشی از رطوبت دوره خانه را رنگ کنید.
  • برای رفع نم و رطوبت خانه از نمک استفاده کنید، آن را درون یک ظرف شیشه ای بگذارید و در اتاق هایی که دارای رطوبت بالایی هستند بگذارید.

چگونه می توان از بوی رطوبت در هوا خلاص شد؟

  • استفاده از سرکه و آب لیمو برای تمیز کردن کابینت ها و دیوارها به از بین بردن بوی رطوبت کمک می کند.
  • قرار دادن بی کربنات سدیم در کابینت ها، زیرا به جذب رطوبت و جذب و از بین بردن بو کمک می کند.
  • قرار دادن ذغال در مکان های جداگانه در خانه به خلاص شدن از رطوبت کمک می کند.

رفع نم و رطوبت، چکه و نشت آب از حمام یا دستشویی خانه یا آپارتمان خودتان را به گروه حرفه ای و متخصص رفع نم و رطوبت شهرپردیس بسپارید. ما با دستگاه نشت یابی در محل حضور پیدا می کنیم مکانی را که دارای نم و رطوبت است را برطرف یا لوله ای را که دچار پوسیدگی یا خرابی است را تعمیر میکنیم. تکنسین شهر با داشتن متخصصین و تکنیسین های کارآزموده و با تجربه آماده خدمات به شما همشهریان محترم پردیس است.

ایجاد شده امیدوار باشید.

تماس باما09374010131شبانه روزی ارزان