تخلیه چاه پردیس

چاه فاضلاب محلی است که فضولات ساختمان در آن جمع می‌شود . بدیهی است که پس از مدتی چاه توسط فضولات پرشده و نیاز به تخلیه چاه پردیس پیدا می‌کند در برخی از شهرهای بزرگ استفاده از شبکه های فاضلاب سراسری این مشکل را حل کرده ولی در اکثر شهرها از چاه‌های فاضلاب استفاده می‌شود. برای تخلیه چاه پردیس این کار حتما باید توسط افراد ماهر و کار بلد انجام شود و نیاز به تجهیزات خاصی دارد ازجمله : تانکر ، مکنده و پمپ تخلیه چاه. پس از تخلیه چاه ، این فضولات توسط تانکر به محلی که توسط شهرداری مشخص شده منتقل می شود.

تخلیه چاه تهران

تخلیه چاه پردیس

مراحل تخلیه فاضلاب پردیس

 

اولین مراحل تخلیه چاه  پردیس و بازسازی چاه پیدا کردن درب چاه یا محل قرار گیری چاه می باشد. و در مرحله دوم باز کردن درب چاه با تخریب قسمتی از طوقه چاه شروع می شود و با برداشت گلدانی چاه و معلوم شدن انتهای چاه ، چاه آماده تخلیه چاه می باشد و در این مرحله چاه به وسیله ماشین تخلیه چاه تخلیه می شود.

دومین مرحله

و در مرحله بعد ۹۰ درصد چاه های دارای انباری نیاز ۱۰۰ درصد به لایروبی به وسیله نیروی انسانی دارد.در این مرحله چاه های فاضلاب به وسیله متخصص چاه که مقنی نام دارد ، مقنی به درون چاه می رود و چاه را لایروبی می کند.

سومین مرحله

و در مرحله بعدی چاه باید تراش داده شود که به آن تراش چاه یا کفتراشی چاه می گویند و در این مرحله مقنی چاه کن به وسیله کلنگ مخصوص چاه از کف انباری چاه ۳۰ تا ۵۰ سانت از خاک آن را بر می دارد و بدنه انبار را کلنگ زنی می کند تا چشمه های دفع آب را که با خاک و لجن مخلوط شده کاملاً باز شود و چاه بتواند مانند قبل دوباره چندین سال کار نماید.

آخرین مرحله

و در مرحله آخر در صورت نیاز با استفاده از کول از ریزش احتمالی چاه در آینده جلوگیری می کنند.کول چاه سازه ای بتنی است که که مقنی چاه کن با استفاده از انجام کار کول گذاری، چاه را محکمتر کرده و از ریزش چاه جلوگیری می کند. و نیز با نصب مجدد گلدانی و طوقه چینی چاه و یا تعمیر آن قسمت از طوقه که تخریب شده چاه کاملاً آماده بسته شدن می باشد.

هزینه تخلیه چاه پردیس چقدر می باشد؟

در تخلیه چاه پردیس متغیرهایی مثل تعداد سرویس ‌ها، نوع فاضلاب و لجن، متراژ شیلنگ تخلیه چاه هم از دیگر عوامل موثر بر قیمت تخلیه چاه پردیس محسوب می‌ شوند. محلی که باید عمل تخلیه فاضلاب یا تخلیه چاه در آن صورت بگیرد و فاصله و مسیری که باید برای تخلیه بار به خارج شهر طی شود تا فاضلاب تخلیه شود هم می‌ تواند مبلغ نهایی هزینه تخلیه چاه را برای شما بالا یا پایین ببرد. اینکه سیستم فاضلاب شما جدا از تخلیه به خدمات جانبی مثل لایروبی چاه یا کف‌تراشی و تراش چاه یا بازسازی چاه و … هم احتیاج پیدا می ‌کند یا نه هم در تولرانس مبغ نهایی قیمت تخلیه چاه بی‌تاثیر نیست.

راه های تشخیص پر شدن چاه فاضلاب درپردیس چیست؟

زمانی که یک چاه فاضلاب پر می شود بنا به نوع کاربری ان پس از پر شدن چاه فاضلاب به صورت مداوم بوی فاضلاب از کاسه توالت و شبکه فاضلاب ساختمان متصل به چاه به مشام خواهد رسید.اما خروج بوی بد فاضلاب را به تنهایی نمی توانیم دلیل پر شدن چاه فاضلاب قرار دهیم چرا که امکان دارد گرفتگی در مسیر فاضلاب رخ داده باشد. از نشانه هایی دیگر پر شدن چاه فاضلاب و نیازمندی به تخلیه چاه پردیس می توان به بالا امدن فاضلاب و عدم عبور فاضلاب از کاسه توالت اشاره کرد.

تخلیه فاضلاب تهران

تخلیه فاضلاب پردیس

انواع روش‌های مختلف تخلیه چاه پردیس تهران

زمانی که چاه فاضلاب یا توالت پر شد بلافاصله باید عملیات تخلیه چاه پردیس اجرا شود و گروه متخصصی برای اینکار اقدام کند که ما لوله بازکنی وتخلیه چاه پردیس  را به شما پیشنهاد می دهیم و در ادامه انواع روش ها را نام می بریم:

تخلیه چاه با ماشین لجن کش

رایج‌ترین روش تخلیه چاه پردیس استفاده از ماشین تخلیه و یا ماشین لجن کش است. در این حالت شرکت‌های متخصص تخلیه چاه لوله بازکنی، توسط ماشین‌ یا دستگاه‌های مکنده یا ساکشن، فاضلاب انباشته در چاه را از طریق یک لوله مخصوص درون یک تانکر کشیده و چاه را تخلیه می‌کنند. این تانکر سپس فاضلاب جمع شده را در محل دیگری تخلیه می‌کند.

تخلیه چاه با پمپ تخلیه

روش پمپ تخلیه روشی نسبتا قدیمی ‌است که این روزها به ندرت استفاده می‌شود. در این روش یک پمپ تخلیه آب کش یا پمپ لجن کش را به انتهای چاه فرستاده و پمپ تا زمانی که فاضلاب درون چاه وجود دارد، عمل تخلیه را انجام می‌دهد. اما در این حالت پس از خاموش کردن پمپ، مقداری از فاضلاب درون شیلنگ تخلیه، مجددا به درون چاه بر می‌گردد و ممکن است چاه کاملا تخلیه نشود.

چرا باید چاه فاضلاب را قبل از پر شدن تخلیه کرد؟

این کار را عده کمتری از همشهریان گرامی انجام می دهند که چاه فاضلاب را قبل از پر شدن خالی نمایند این کار بسیار سودمند است چون از ریزش چاه جلوگیری می کند و باعث ایجاد خسارت کمتری میشود

تخلیه چاه همانطور که از اسمش معلوم است به معنای خالی کردن چاه از هرگونه مواد زائد ، لجن ، جامدات و .. است که توسط پمپ های مکنده قوی انجام می شود. البته میزان گرفتگی چاه با اندازه ی ماشین رایطه ی مستقیم دارد که تشخیصش توسط افراد متخصص ما انجام میگیرد. وقتی چاه می گیرد آب بالا می زند و تمام مواد زائد بیرون می ریزد آن موقع دیگر وقتش است با میهن لوله تماس بگیرید تا چاه را کاملا تخلیه کند و دیگر در مدت کوتاهی دوباره نیاز به تخلیه چاه نداشته باشید.

در مواردی که لوله فاضلاب توالت دچار گرفتگی شده‌است، معمولاً نیاز به تخلیه چاه است. در این مقاله به روش ساده تخلیه چاه اشاره می‌کنیم که البته در بسیاری از توالت‌ها قابل اجراست.

فاضلاب دست‌شویی دارای یک لوله U شکل است که همیشه مقداری آب درون خود نگه می‌دارد تا مانع ورود بوی نامطبوع فاضلاب به محیط دست‌شویی شود.

این لوله U شکل، استعداد زیادی برای گرفتگی دارد. معمولاً فاضلاب و یا موارد زائد در آن گیر کرده و از آن عبور نمی‌کنند. همین امر باعث گرفتگی لوله فاضلاب می‌شود.

جهت رفع گرفتگی لوله باید این لوله را باز کرد، آن را تخلیه کرده و درون آن را تمیز کرد. در صورتی که علت گرفتگی سیستم فاضلاب، گرفتگی لوله U شکل باشد، با این روش مشکل برطرف خواهد شد.

1.یک تشت یا سطل در زیر لوله U شکل قرار دهید تا پس از باز کردن، فاضلاب و مواد زائد درون آن ریخته و از کثیف شدن محیط جلوگیری شود.

2.لوله با به آرامی و با دقت باز کنید. برای این کار به آچارهای مخصوص نیاز دارید.

3.لوله را وارونه کرده، آن را تخلیه کنید.

4.بهتر است با یک مسواک به درد نخور، آن را تمیز کنید و رسوبات آن را از بین ببرید.

5.سپس با دقت آن را ببندید و از درست بودن اتصالات مطمئن شوید؛ تا با نشت و چکه کردن فاضلاب با مشکل دیگری مواجه نشوید.

می شود