رفع بوی بد فاضلاب درپردیس

در فاضلاب اثر واکنش‌های شیمیایی که موارد موجود در فاضلاب انجام می‌دهند، گازهایی معمولاً سمی و بد بو مانند گاز متان و سولفید هیدروژن تولید می‌شوند. هر دوی این گازهای بسیار سمی و خطرناک هستند و می‌توانند باعث سردرد، خواب‌آلودگی، بی‌حالی، حالت تهوع و استفراغ، تحریک و سوزش چشم‌ها و همچنین تحریک سیستم تنفسی شوند.گاهی نیز لاشه حیواناتی مانند موش که در سیستم فاضلاب مرده و گندیده‌اند، باعث ایجاد این بوی بد می‌شوند.

بوی بد فاضلاب می‌تواند دائمی یا موقت باشد. همچنین ممکن است شدید یا خفیف باشد. ممکن است در تمام محیط قابل استشمام باشد یا فقط در جاهای خاصی این بو وجود داشته باشد یا در جاهای خاصی شدیدتر باشد. این علایم می‌توانند به متخصصان لوله‌کش در علت یابی کمک کنند.در سیستم فاضلاب معمولاً لوله‌هایی به شکل U وجود دارند که همیشه مقداری آب درون خود نگهداشته و از نشت این گازهای سمی و بد بود به داخل محیط جلوگیری می‌کنند. نقص در کارکرد این لوله‌های U شکل، دلیل اصلی نشت بوی بد فاضلاب به داخل ساختمان می‌باشند.

روش‌های خانگی از بین بردن بوی بد فاضلاب

 

با توجه به مطالب فوق، در صورتی که علت بوی بد فاضلاب ناشی از گرفتگی لوله‌ها و رسوبات فاضلاب در لوله‌های ورودی سیستم فاضلاب باشد، می‌توان از روش‌های زیر برای رفع این بوی بد استفاده کرد.

سرکه جوش شیرین

سرکه و جوش شیرین حلال خوبی برای چربی‌ها و مواد فاضلاب می‌باشد که معمولاً باعث انتشار بوی بد در محیط می‌شوند.

  1.   ۱۰۰ گرم جوش شیرین را به صورت خشک درون لوله فاضلاب بریزید.
  1.    یک فنجان سرکه روی آن بریزید.
  1.  یک کتری روی اجاق گاز بگذارید تا جوش بیاید (تقریباً ۲۰ دقیقه)
  1.  کتری آب جوش را به یکباره روی آن بریزید تا جرم‌ها و چربی‌ها را بشوید.

  آب لیمو و جوش شیرین:

  1.  آب‌لیمو و جوش شیرین حلال بسیار خوبی برای چربی‌ها و دیگر رسوبات گندیده‌ای است که در سیستم فاضلاب باعث انتشار بوی بد می‌شوند.
  1. یک فنجان جوش شیرین داخل ورودی فاضلاب بریزید.
  1.  یک فنجان آب‌لیمو روی آن بریزید.
  1.  کمی صبر کنید.
  1. مقدار کمی آب سرد روی آن بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا چربی‌ها و مواد دیگر حل شوند.

لیمو نمک و یخ:

  1.   یک لیتر آب بردارید.
  1. دو قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کنید.
  1. یک فنجان آب‌لیمو به آن اضافه کنید.
  1. بگذارید درون فریزر تا یخ بزند.
  1. آن را روی ورودی لوله فاضلاب بگذارید تا به آرامی آب شده و وارد لوله شود.
  1. بدین‌ترتیب، محلول شما به آرامی با پس‌مانده‌های غذا واکنش داده و آن‌ها را حل می‌کند.
  1.  این روش را می‌توانید چندین بار تکرار کنید
  1. در اولین قدم متخصصان لوله‌بازکنی پردیس اقدام به شناسایی دلیل انتشار بوی بد فاضلاب به درون ساختمان می‌نمایند.
  1.   در صورتی که علت بوی بد، شکستگی یا نشت آب از لوله U  شکل باشد، متخصصان لوله‌بازکنی پردیس با تعویض آن، مشکل بوی بد را برطرف می‌کنند.
  1. در صورتی که علت انتشار بوی بد، رسوبات گندیده درون لوله باشد، اقدام به لایه‌روبی و رسوب زدایی می‌کنند که ممکن است با فنرزنی صورت گیرد یا با استفاده از محلول مناسب.
  1. در صورتی که علت انتشار بوی بد فاضلاب گرفتگی لوله‌ها و جمع شدن مواد فاضلاب درون لوله‌ها و ایجاد گازهای فاضلاب درون لوله‌ها باشد، با استفاده از روش مناسب، اقدام به رفع گرفتگی لوله نموده، مشکل را برطرف می‌کنند.
  1. در صورتی که روش‌های خانگی ارائه شده در بالا جواب ندهد، یا بوی بد فاضلاب در تمامی منزل قابل استشمام باشد، حتماً از متخصصان لوله‌بازکنی کمک بگیرید. برای کمک گرفتن از متخصصان لوله‌بازکنی پردیس می‌توانید روی این لینک کلیک کنید.
  1. توالت فرنگی معمولاً مقداری آب درون خود نگه می‌دارد که مانع نفوذ بودی بد فاضلاب از طریق لوله اصلی می‌شود. در صورتی که به هر دلیل این آب تخلیه شود، نمی‌تواند مانع انتشار بوی بد فاضلاب شود.
  1. این مشکل زمانی پیش می‌آید که نصب توالت فرنگی با مشکل همراه باشد. در این صورت باید با یک متخصص تماس گرفته و از او کمک بگیرید. می‌توانید با کلیک روی این لینک از متخصصان شرکت لوله‌بازکنی پردیس کمک بگیرید.
  1. یکی دیگر از دلایل انتشار بوی بد فاضلاب از طریف توالت فرنگی، معیوب بودن بوگیر (حلقه آب‌بندی) توالت فرنگی است. همان‌طور که در شکل می‌بینید، این حلقه باعث می‌شود بو از کناره‌های لوله وارد محیط نشوند.
  1. امروزه بوگیرهای ژله‌ای طراحی و تولید شده‌اند که بسیار مؤثر هستند و از نفوذ بوی بد فاضلاب به داخل محیط به طور کامل جلوگیری می‌کنند. البته تعویض این حلقه‌ها باید به وسیله نیروهای متخصص صورت گیرد تا کارایی کامل داشته باشند. با کلیک روی این لینک می‌توانید از متخصصان لوله‌بازکنی پردیس کمک بگیرید.